Bérelni olcsóbb!

Bérelni olcsóbb!

 

Bérelni olcsóbb, mint vásárolni?

Autót bérelni gazdaságosabb, mint autót vásárolni!
Én, mint egy autókölcsönzéssel 20 éve foglalkozó cég tulajdonosa, elgondolkodtam, hogy ezt a tényt milyen módon tudnám világossá tenni leendő ügyfeleink számára.

Először bebizonyítom a tényt, hogy bérelni gazdaságosabb, mint vásárolni.
Ezután adunk Önnek egy kedvező ajánlatot.


A bizonyítás előtt még egy megjegyzés:
Biztosan vannak területek, ahol az érzelmek a döntőek, de üzlet esetén, ha sikeresek akarunk lenni, maradjunk a realitások talaján.

Íme a bizonyítás:

1, Az üzemanyag ára.
Kivettem belőle az üzemanyag árát (ez autóbérlés esetén is költség).

2, A hitelkamat:
Hozzátettem a bankkamat összegét, 60 hónapos futamidő, 10% THM-el, a teljes autóértékre számolva.
Ez a módosítás talán magyarázatra szorul.
Ha hitelre vásárol valaki autót, akkor nagyjából ezzel a 10% kamattal számolhat, tehát itt egyértelmű az alkalmazás jogossága.
Ha a teljes árat kifizeti készpénzben, akkor ennyi hozamtól biztosan elesik, hiszen a vételárat nem tudja befektetni.
Végül is mindegy, hogy az autóhitel kamata a költség, vagy a be nem folyt betétkamat a veszteség. A kamat mindenképpen veszteség.


3, Az autó eladási ára:
Pozitív tételként számoltam az autó eladási árát. Ebben az esetben természetesen csak közelítő értékről beszélhetünk, de úgy gondolom, hogy egy öt éves autónál a 35% az eredeti vételárhoz viszonyítva egy optimista elképzelés. És az infláció hatását ebben az esetben nem vettem figyelembe.

4, Az utolsó fél év költségei:
Nagyvonalúan azzal számoltam, hogy abban a fél évben nem lesz költsége az autón. Nem vettem figyelembe a maradék fél év esetlegesen fellépő költségeit.
Ezt követően az alábbi egyszerű összegzést kaptam:

Opel Astra H 1,4 újkori vételár:
   

-3,200 ezer forint

Az autó fenntartási költsége szerviz, biztosítások, súlyadó,téli gumi, stb…5 év alatt:
   

-2,800 ezer forint

A kamat 5 év alatt (10% elvesztett számolva):
   

-880 ezer forint

A teljes összeg:
   

-6.880 ezer forint

Az autó értéke eladáskor (az új ár 40%-a):
   

+1.280 ezer forint

A költség összesen az 5 év alatt:
   

-5.600 ezer forint

A havi átlagos költség:
   

-93,4 ezer forint

Ne feledjük el, hogy a futamidő végén már egy 5 éves autóról beszélünk. Tehát ha autót vásárolok, akkor végül is havi 93,400 Ft-ért "bérelek" egy Opel Astrá-t, 5 évig! A tulajdonlás költsége folyamatos, addig kell fizetnem, ameddig a nevemen van az autó. Az utóbbi időben ( 2008 októbere óta ) jelentősen emelkedtek a gépkocsi hitelek THM-jei ezért a havi költség tulajdonlás esetén közelíti a 100,000.-Ft.-ot.

És most lássuk a bérlet mellett, és ellen szóló érveket.

Előnyök:

1, Az autókra fordított idő és energia nem számszerűsíthető:
A bérleti díjak minden járulékos költséget tartalmaznak, mellyel Önnek nem kell bajlódnia. Az üzemeltetéssel kapcsolatos tevékenységek, egyéb ügyintézés teljes körűen a mi feladatunk, így a vállalat dolgozóinak egy része felszabadítható, átcsoportosítható, s az így felszabadult idő és munkaerő teljes egészében a saját tevékenységre fordítható. A bérlő figyelme a fő tevékenységre koncentrálható.

2, Fix költségek, tervezhetőbb bevételek
Az üzemeltetési költségek nyomon követése, értékelése egyszerűbbé válik a vállalat számára. Ezáltal egy előre kiszámítható költséggel kalkulálhat, melyhez megfelelően tudja tervezni a bevételeit, a nyereségre vonatkozó elképzeléseit. Nem beszélve arról, hogy a fizetendő bérleti és kezelési díj teljes mértékben költségként elszámolható.

3, Ha autóra van szükség:
Nem jelent nagyobb pénzügyi kötelezettséget a gépjármű beszerzése. A vállalat forrásait nem kell lekötött tárgyi eszközökben tartani, így nincs elveszett haszon sem, s az ezáltal felszabadult pénzeszközök az alaptevékenységre fordíthatóak. A tartósbérleti konstrukció segítségével a vállalkozása gyorsan juthat a kiválasztott járműhöz úgy, hogy megőrzi likviditását, és hitelkeretei ill. egyéb biztosítékai változatlanul fennmaradnak.

4, Ha már nincs szükség az autóra:
Bérlés esetén az autó 1-2 hónapos felmondással leadható és máris egy súlyos kötelezettségtől szabadult meg a cég. Valamint nincs értékvesztés, s a gépjármű értékesítése a bérbeadó feladata és kockázata. Ez a megoldás azonban nem működik, ha az autót megvásárolta a vállalat. Neki kell eladnia az autót, s a hitelre történő vásárlás esetén általában a futamidő 60-70 %-ig csak komoly veszteséggel lehet eladni a gépjárművet, hiszen a banki tartozás magasabb a piaci értéknél.

5, Állandóan biztosított a vállalkozási tevékenységéhez optimálisan illeszkedő gépjárműflotta
Bármikor válthat nagyobb autóra, például ha találkozója lesz az üzleti partnerével, a banki ügyintézőjével, a konkurenciával stb. Előfordul, hogy télen síeléskor, nyáron a családi nyaralás miatt kell a nagy autó.
Bármikor válthat kisebb autóra, amikor az egész napos városi rohangálásnál az olcsóbb üzemanyag, a könnyebb a parkolás a főbb szempont.

6, Ha az autó megsérül, összetörik:
A biztosítási esemény kapcsán a teljes körű munkát elvégezzük, minden különösebb időt rabló ügyintézés helyett csak át kell ülnie a csereautóba, melyet a szervízelés idejére biztosítunk.


Önnek csak használnia kell a gépkocsit! Figyelmét teljes mértékben az Önnek fontos dolgoknak szentelheti!


Hátrányok:

1, Nem saját autó
Nem az autó használója neve van a forgalmiban, a törzskönyvben. Tudom, hogy van akinek a tulajdonérzet fontos dolog. Nincs benne racionalitás, de a levezetésem valóban nem azoknak íródott, akik érzelmi alapon kívánnak autó ügyben dönteni.

2, Nem lehet "felturbózni"
Nem lehet tetszés szerint fóliázni, kicsicsázni, teleaggatni spoilerekkel, ellenben a tulajdonos beleegyezésével felmatricázhatja.

3, Nem használható bármire:
Nem indulhat a bérautóval off-road versenyeken, vagy például a Bamako ralin.

Bérelni olcsóbb!

 

Bérelni olcsóbb, mint vásárolni?

Autót bérelni gazdaságosabb, mint autót vásárolni!
Én, mint egy autókölcsönzéssel 20 éve foglalkozó cég tulajdonosa, elgondolkodtam, hogy ezt a tényt milyen módon tudnám világossá tenni leendő ügyfeleink számára.

Először bebizonyítom a tényt, hogy bérelni gazdaságosabb, mint vásárolni.
Ezután adunk Önnek egy kedvező ajánlatot.


A bizonyítás előtt még egy megjegyzés:
Biztosan vannak területek, ahol az érzelmek a döntőek, de üzlet esetén, ha sikeresek akarunk lenni, maradjunk a realitások talaján.

Íme a bizonyítás:

1, Az üzemanyag ára.
Kivettem belőle az üzemanyag árát (ez autóbérlés esetén is költség).

2, A hitelkamat:
Hozzátettem a bankkamat összegét, 60 hónapos futamidő, 10% THM-el, a teljes autóértékre számolva.
Ez a módosítás talán magyarázatra szorul.
Ha hitelre vásárol valaki autót, akkor nagyjából ezzel a 10% kamattal számolhat, tehát itt egyértelmű az alkalmazás jogossága.
Ha a teljes árat kifizeti készpénzben, akkor ennyi hozamtól biztosan elesik, hiszen a vételárat nem tudja befektetni.
Végül is mindegy, hogy az autóhitel kamata a költség, vagy a be nem folyt betétkamat a veszteség. A kamat mindenképpen veszteség.


3, Az autó eladási ára:
Pozitív tételként számoltam az autó eladási árát. Ebben az esetben természetesen csak közelítő értékről beszélhetünk, de úgy gondolom, hogy egy öt éves autónál a 35% az eredeti vételárhoz viszonyítva egy optimista elképzelés. És az infláció hatását ebben az esetben nem vettem figyelembe.

4, Az utolsó fél év költségei:
Nagyvonalúan azzal számoltam, hogy abban a fél évben nem lesz költsége az autón. Nem vettem figyelembe a maradék fél év esetlegesen fellépő költségeit.
Ezt követően az alábbi egyszerű összegzést kaptam:

Opel Astra H 1,4 újkori vételár:
   

-3,200 ezer forint

Az autó fenntartási költsége szerviz, biztosítások, súlyadó,téli gumi, stb…5 év alatt:
   

-2,800 ezer forint

A kamat 5 év alatt (10% elvesztett számolva):
   

-880 ezer forint

A teljes összeg:
   

-6.880 ezer forint

Az autó értéke eladáskor (az új ár 40%-a):
   

+1.280 ezer forint

A költség összesen az 5 év alatt:
   

-5.600 ezer forint

A havi átlagos költség:
   

-93,4 ezer forint

Ne feledjük el, hogy a futamidő végén már egy 5 éves autóról beszélünk. Tehát ha autót vásárolok, akkor végül is havi 93,400 Ft-ért "bérelek" egy Opel Astrá-t, 5 évig! A tulajdonlás költsége folyamatos, addig kell fizetnem, ameddig a nevemen van az autó. Az utóbbi időben ( 2008 októbere óta ) jelentősen emelkedtek a gépkocsi hitelek THM-jei ezért a havi költség tulajdonlás esetén közelíti a 100,000.-Ft.-ot.

És most lássuk a bérlet mellett, és ellen szóló érveket.

Előnyök:

1, Az autókra fordított idő és energia nem számszerűsíthető:
A bérleti díjak minden járulékos költséget tartalmaznak, mellyel Önnek nem kell bajlódnia. Az üzemeltetéssel kapcsolatos tevékenységek, egyéb ügyintézés teljes körűen a mi feladatunk, így a vállalat dolgozóinak egy része felszabadítható, átcsoportosítható, s az így felszabadult idő és munkaerő teljes egészében a saját tevékenységre fordítható. A bérlő figyelme a fő tevékenységre koncentrálható.

2, Fix költségek, tervezhetőbb bevételek
Az üzemeltetési költségek nyomon követése, értékelése egyszerűbbé válik a vállalat számára. Ezáltal egy előre kiszámítható költséggel kalkulálhat, melyhez megfelelően tudja tervezni a bevételeit, a nyereségre vonatkozó elképzeléseit. Nem beszélve arról, hogy a fizetendő bérleti és kezelési díj teljes mértékben költségként elszámolható.

3, Ha autóra van szükség:
Nem jelent nagyobb pénzügyi kötelezettséget a gépjármű beszerzése. A vállalat forrásait nem kell lekötött tárgyi eszközökben tartani, így nincs elveszett haszon sem, s az ezáltal felszabadult pénzeszközök az alaptevékenységre fordíthatóak. A tartósbérleti konstrukció segítségével a vállalkozása gyorsan juthat a kiválasztott járműhöz úgy, hogy megőrzi likviditását, és hitelkeretei ill. egyéb biztosítékai változatlanul fennmaradnak.

4, Ha már nincs szükség az autóra:
Bérlés esetén az autó 1-2 hónapos felmondással leadható és máris egy súlyos kötelezettségtől szabadult meg a cég. Valamint nincs értékvesztés, s a gépjármű értékesítése a bérbeadó feladata és kockázata. Ez a megoldás azonban nem működik, ha az autót megvásárolta a vállalat. Neki kell eladnia az autót, s a hitelre történő vásárlás esetén általában a futamidő 60-70 %-ig csak komoly veszteséggel lehet eladni a gépjárművet, hiszen a banki tartozás magasabb a piaci értéknél.

5, Állandóan biztosított a vállalkozási tevékenységéhez optimálisan illeszkedő gépjárműflotta
Bármikor válthat nagyobb autóra, például ha találkozója lesz az üzleti partnerével, a banki ügyintézőjével, a konkurenciával stb. Előfordul, hogy télen síeléskor, nyáron a családi nyaralás miatt kell a nagy autó.
Bármikor válthat kisebb autóra, amikor az egész napos városi rohangálásnál az olcsóbb üzemanyag, a könnyebb a parkolás a főbb szempont.

6, Ha az autó megsérül, összetörik:
A biztosítási esemény kapcsán a teljes körű munkát elvégezzük, minden különösebb időt rabló ügyintézés helyett csak át kell ülnie a csereautóba, melyet a szervízelés idejére biztosítunk.


Önnek csak használnia kell a gépkocsit! Figyelmét teljes mértékben az Önnek fontos dolgoknak szentelheti!


Hátrányok:

1, Nem saját autó
Nem az autó használója neve van a forgalmiban, a törzskönyvben. Tudom, hogy van akinek a tulajdonérzet fontos dolog. Nincs benne racionalitás, de a levezetésem valóban nem azoknak íródott, akik érzelmi alapon kívánnak autó ügyben dönteni.

2, Nem lehet "felturbózni"
Nem lehet tetszés szerint fóliázni, kicsicsázni, teleaggatni spoilerekkel, ellenben a tulajdonos beleegyezésével felmatricázhatja.

3, Nem használható bármire:
Nem indulhat a bérautóval off-road versenyeken, vagy például a Bamako ralin.

Minden vélemény számít!