Autóvásárlás-tartós bérlet,Német-Szlovák rendszám

 

A szlovák rendszám előnyei!

  •  2010. január elseje után minden Szlovákiában vállalkozási céllal vásárolt új autó vételárából az ÁFA visszaigényelhető.
  • Magyarországon vagy az EU-ban történő autó vásárlás esetén, amennyiben a járművet Szlovák cégre vásárolják, és számlázásnál fel van tüntetve a Szlovák cég közösségi adószáma az ÁFÁ-t nem kell kifizetni.
  • Nincs súlyadó, teljesítményadó.Nincs REGISZTRÁCIÓS adó.
  • Szlovákiában nincs regisztrációs adó.
  • Nincs cégautó adó.
  • Az üzemanyag árából az ÁFA visszaigényelhető.
  • Kedvezőbb biztosítási díjak.
  • A magyar adóhatóságok nem szereznek tudomást az autó vásárlásáról.



Jogosult Ön Szlovák cég tulajdonában lévő gépjárművet használni Magyarországon?

Ha Ön a szlovákiai cégének az ügyvezetője, tulajdonosa vagy alkalmazottja természetesen jogosult használni bárminemű korlátozás nélkül szlovák rendszámú autóját. Ha nem áll hivatalos jogviszonyban a szlovák céggel akkor lehetősége van magánszemélyként rövid vagy hosszú távú bérleti szerződés alapján a járművet használni.


2011. augusztus 15., hétfő 7:10   F. Szabó Emese (Napi gazdaság)

Így tartható meg a szlovák rendszám


A szlovák rendszámmal kapcsolatos hercehurcát egyetlen húzással meg lehet úszni és a hatóságok sem tehetnek sok mindent. Rossz esetben azonban igen kemény szankciókra számíthat az érintett − aki eredetileg csak a regisztrációs adóján akart spórolni. Megoldást egy működő szlovákiai cég nyújthat.

A szlovák rendszámmal kapcsolatos hercehurcát − vagyis azt, hogy a hatóságok fel akarnak lépni azon autótulajdonosok ellen, akik Magyarországon használt autóikra külföldi, elsősorban szlovák, de luxusautók esetében luxemburgi rendszámot rakatnak − egyetlen húzással meg lehet úszni. A megoldás annyi, hogy a szóban forgó autónak ne legyünk tulajdonosai − hanem béreljük vagy lízingeljük azt. Így a magyar hatóságok sok mindent nem tehetnek, bármilyen rendszám legyen is az autón.

Szlovák rendszámot úgy lehet a járműre szerezni, ha az autót egy Szlovákiában bejegyzett cég bérli, illetve lízingeli. A Szlovákiában bérelt, lízingelt autónak alapesetben csak szlovák rendszáma lehet − mutat rá az enwc Natlacen Walderdorff Cancola nemzetközi ügyvédi iroda közleményében. Ehhez még arra sincs szükség, hogy állandó lakhellyel rendelkezzünk, bérleti szerződést enélkül is lehet kötni, s a lízingszerződés megköthetősége is a lízingcég rugalmasságán múlik. Kérdés persze, milyen lízingcég köt szívesen szerződést egy utolérhetetlen ügyféllel.

A gond nem is ez, sokkal inkább a finanszírozás dokumentálása. A szlovák rendszámok reményében sokan ugyanis csak egy "fal" céget alapítanak, amelyik nem csinál semmit. Névleg van egy ügyvezetője, ám tényleges gazdasági tevékenység nem történik. Ebben az esetben viszonylag nehéz bérleti szerződést produkálni − lízinget pedig még inkább. Az még kivitelezhető, hogy a regisztrációs adón spórolni akaró autótulajdonosnak találnak egy bérbe adót − lízingcéget azért már nehezebb −, aki papíron az autó tulajdonosa. A bérleti díj megfizetését is valahogy le lehet tudni, bár ez már mindenképp pluszköltséget jelent az eredeti verzióhoz képest.

A bérleti vagy lízingdíjat azonban a szlovákiai cég fizeti, vagyis papíron ki kell mutatnia valamilyen bevételt is, amiből erre telik. Ez azonban már a fiktív számlázás és csalás kategóriájába tartozik, amit már a szlovák hatóságok is üldöznek. Ha pedig nyakon csípnek egy efféle ügyeskedőt, várhatóan a magyar hatóságokat is értesítik, vagyis összességében igen kemény szankciókra számíthat az érintett − aki eredetileg csak a regisztrációs adóján akart spórolni. Megoldás lehet, hogy a magyar autós keres egy működő szlovákiai céget, amelyik vásárol neki egy autót, amit bérelhet. Kérdés, megtalálják-e egymást az érintettek.


Azt az enwc is hangsúlyozza, hogy az ilyen típusú ügylethez valóban az kell, hogy a cég kiköltözzék Szlovákiába, ott folytassa a tevékenységét, ott termeljen, gyártson vagy szolgáltasson. Csak így lehet az ügylet szabályos. Ugyanakkor a magyar utakon futkosó szlovák rendszámú autók s tulajdonosaik többségének valójában semmi közük nincs Szlovákiához.


 

Ajánlatkérés